خواص فراوان بادام با بیش از 10 نوع مختلف در دنیا

خواص فراوان بادام با بیش از 10 نوع مختلف در دنیا

حتما می دانید که اکثر درختان دارای میوه هایی هستند که سبب تکثیر آنها در کره زمین می شوند. بسیاری از درختان را در گلخانه ها نیز می توان کشت کرد. اما یکی از انواع میوه های درختان میوه های خشک هستند که از بهترین آنها آجیل ها هستند. بادام نیز یکی از میوه های خشک است که درخت آن بیشتر در مناطق خشک گرم یا اغلب سرد رشد می کنند. خواص فراوان بادام با بیش از 10 نوع مختلف در دنیا به عنوان یک ریز مغذی اثبات شده است و به عنوان یک وعده غذایی نیز می شود آنرا استفاده کرد. آیا تجربه استفاده از بادام به عنوان غذا را داشته اید؟ در ایران یک غذا با نام حریره بادام تهیه می شود که از خواص درمانی بالایی هم برخوردار است. اگر می خواهید از خواص فراوان بادام با بیش از 10 نوع مختلف در دنیا اطلاعاتی داشته باشید بهتر است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

خواص فراوان بادام

کدام یک از خواص فراوان بادام جذاب تر است؟

ابتدایی ترین مورد از خواص فراوان بادام دارا بودن پروتئین، فیبر، ویتامین E و منیزیم است. این موارد در سلامت جسمی و روانی انسان بسیار تاثیر گزار هستند. در مواردی که برخی افراد دسترسی به غذای مناسب نداشته اند (جنگ، کوهنوردی، مسابقات سخت ورزشی و …) استفاده از بادام درختی تامین انرژی مورد نیاز را انجام می دهد. همچنین طی تحقیقات به عمل آمده توسط مراکز تحقیقاتی استفاده مداوم از بادام در برنامه غذایی روزانه سلامت قلب را تضمین می کند. مطالعات نشان می دهد استفاده از بادام به صورت روزانه می تواند در کاهش کلسترول بد (LDL) همچنین افزایش کلسترول خوب بدن تاثیر فراوانی داشته باشد. برای اینکه از خواص ویتامین E موجود در بادام مطلع شوید مقاله ای اختصاصی در این باره تولید شده است.

لیست انواع بادام در دنیا

شاید تا کنون به این فکر نکرده باشید که از بادام ها چند نوع در سراسر دنیا وجود دارد. لیستی تقریبی از بادام ها را تهیه کرده ایم که می توانید بیشتر با آنها آشنا شوید.

 بادام مامرا یا شاید بادام مامایی (Mamra Almonds) : در برخی از سایتهای خارجی به کمیاب بودن و گرانتر بودن این بادام نسبت به سایر بادام های موجود اشاره شده. معمولا بادام مامرا دارای دو مغز است. همچنین از نظر غنی بودن مواد معدنی یا پروتئینی در سطح بالاتری از بادام ها قرار دارد. اما محل اصلی کشت این بادام در اصل ایران و افغانستان است. از جمله ویژگی های آن طعم طبیعی و مغذی بودن آن است. می شود از این نوع بادام به صورت خام و پخته در موارد زیادی مانند شیرینی و دسرها استفاده کرد.

بادام پوست کاغذی (Paper-Shell Almonds) : درخت این بادام از سایز کوچکتری نسبت به سایر آنها برخوردار است. اما یک گزینه عالی برای مصارف آجیل و تنقلات اس. علاوه بر ایران این نمونه در آمریکا هم کشت می شود. البته در سال های اخیر با اصلاح نژاد در تمامی دنیا می توان از آن یافت کرد. پوست نازک و آسان بودن مصرف این مغز بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

بادام تلخ (Bitter Almonds) : یکی دیگر از بادام هایی که در کشورمان ایران به وفور یافت می شود بادام تلخ است. در بسیاری از موارد در ایران به منظور درمان در طب سنتی استفاده می شود. اما در نظر داشته باشید که این بادام قدرت تبدیل شدن به سیانید یا همان سم سیانور را دارد. نباید آن را به صورت خام استفاده کرد. در مواردی ذکر شده است که مصرف بالای 15 عدد پشت سر آن می تواند باعث مسمومیت یا مرگ شود. ترکیه و اسپانیا نیز جزو زیستگاه های اصلی این نوع از درخت ها هستند.

بادام کوهی یا وحشی (Wild Almonds) : منطقه کشت این نوع نیز ایران، افغانستان و پاکستان است که مانند بادام تلخ استفاده خام آن خطر مرگ دارد. از ویژگی های آن طعم تلخ و اندازه کوچکتر است که مصرف آن بایستی محدود باشد. بیشترین استفاده آن در موارد درمانی است. پس سعی کنید از خام آن استفاده نکنید.

بادام کالیفرنیا (California Almonds) : در حدود 80 درصد از میزان کل بادام های دنیا متعلق به این نژاد است. 100 درصد تولید و صادرات بادام ایالات متحده امریکا هم از این نژاد است. بیشترین سهم از صادرات این کشور را بادام کالیفرنیا به خود اختصاص داده است. اگر چه دارای پوستی سخت است اما طعمی شیرین و جذاب دارد که می تواند به عنوان آجیل گزینه ای بسیار مناسب باشد. گفتنی است این نوع از بادام ها سومین محصول صادراتی کشور کالیفرنیا به حساب می آید.

بادام اسپانیایی (Spanish Almonds) : بادام تازه مارکونا برای استفاده در غذاهای مدیترانه ای بسیار استفاده می شود. سعی کنید برای تهیه بادام مارکونا از مراکزی با گردش محصول بالا خرید خود را انجام دهید. این مادام از نظر ظاهری هم کمی با دیگر همنوعان خود تفاوت دارد و صاف و گرد تر است. ارزش غذایی بالای آن سبب شده بسیاری از افراد در اروپا آن را جایگزین بادام معمولی کنند.

بادام ویژه (Nonpareil Almonds) : کلمه nonpareil یک واژه فرانسوی به معنای بی همتا یا بی نظیر است. این صفت برای آن به این بادام داده شده است چرا که دارای طعمی بی نظیر، سایز بسیار درشت تر همچنین رنگ روشن تر و در کل کیفیت مطلوب تری نسبت به سایر بادام هاست. البته تعداد دیگری از انواع بادام وجود دارد که در سراسر دنیا رشد می کنند.

خواص فراوان بادام

10 نوع از خواص اصلی بادام و فواید آن برای انسان

  1. منبع بسیار مقوی آنتی اکسیدان
  2. بهبود عملکرد و سلامت قلبی
  3. کنترل قند خون و کمک به تنظیم آن
  4. سلامت پوست و مو
  5. سلامت مغز و بهبود روند عملکرد
  6. گزینه مناسب کاهش وزن
  7. تقویت استخوان بندی
  8. کمک به عملکرد دستگاه گوارش
  9. کاهش التهابات بدن
  10. کمک به سیستم ایمنی بدن

دیدگاهتان را بنویسید